Avui a dia, entre els autors que han fet diverses propostes de com podem utilitzar l’ordinador en l’ensenyament destaquem Charles Crook proposa quatre models d'us en l’aprenentatge i els classifica en metàfores, les quals ens mostren les diferents maneres d’aprendre através de l’ordinador.
D’aquesta manera, justificarem l’associació dels quatre programes utilitzats a classe amb aquestes metàfores, ja que cadascún dells tot i de l’enfocament que se li doni veurem que tenen una relació estreta amb amb una o altra metàfora.
Relacionen aquesta metàfora amb els programes que reprodueixen el model d’aprenentatge i ensenyament. Ja que espliquen coneixements i seguidament realitzen algunes preguntes sobre aquets.
Pel que fa a la pràctica realitzada a classe, tindria relació amb l'activitat d' Utillatge Químic.
En aquest cas, es l’alumne el que dona instruccions a la màquina. La cual cosa comporta un aprenentatge més complexe. Aquesta activitat, comporta que l’alumne desenvolupi els seus coneixements al seu ritme i d’aquesta manera resoldrà els dubtes més facilment.
Un clar exemple d’aquesta metàfora es el programa Logo.
Al igual que l’anterior activitat, aquest programa ens permet crear i simular situacions relacionades amb la realitat i aprendre`n. Tot i que aquest programa presenta una serie de pautes que retallen les opcions de l’alumen. I així, hagi de pensar com realitzar els moviments correctes.
La pràctica realitzada a l'aula, va ser amb el programa: Crayon Physics
Avui en dia, hi hanmolts programes que suposen per a nosaltres unes grans eines de treball , com per exemple el processador de textos, que ens permet pasar a escrit diverses llengues.
L’exemple que vam utilitzar a GITIC per a demostrar aquesta metàfora, va ser la realització d’un dictat, que un cop finalitzat cadascú va corregir el de un altre company i seguidament cadascú tornava al seu ordinador i mirava les faltes que haiva fet.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada