diumenge, 13 de desembre del 2009

Coed 11-12-09

Descripció
A causa del pont de la puríssima només hem pogut realitzar la classe de Coed de divendres.
Aquest dia només s’ha dut a terme un debat que tractava el tema de el nou calendari escolar. El debat ha estat ven organitzat, plantejat i m’ha interessat bastant, ja que es un tema d’actualitat.
Reflexió
Al ser el penúltim dia en que es duen a terme els debats, s’ha pogut notar la gran diferència de la presentació del debat respecte als anteriors grups. Aquest debat s’ha caracteritzar per la introducció d’un moderador en el debat, és un element interessant ja que pot controlar l’evolució del debat i controlar l’atenció del públic.
Aprofundiment
El sector educatiu avala el valor pedagògic del nou calendari
La discussió sobre el calendari escolar s’intensifica quan es discuteix qui ha d’organitzar les activitats de les vacances de febrer. No obstant, el debat perd intensitat si la qüestió se centra només en les raons pedagògiques: són rotunda majoria els experts que recolzen la setmana blanca pel bé dels alumnes. També hi ha coincidència en la idoneïtat d’avançar l’inici del curs per escurçar el període estival. Hi ha menys acord (especialment entre docents) en l’eliminació la jornada intensiva del juny.Amb l’objectiu de situar-se «en la línia de la majoria de països de la UE», la Conselleria d’Educació va encarregar un informe sobre el calendari escolar a un grup d’especialistes, que no van dubtar a remarcar que «la distribució desigual dels trimestres no afavoreix les seqüències d’ensenyament i aprenentatge». LLARGUES VACANCES Pedagogs i mestres coincideixen que les llargues vacances estivals obliguen els nens a aprendre el que han desaprès durant l’estiu. Gregorio Luri, filòsof, escriptor i docent, contextualitza l’origen d’aquest desgavell estructural: un període tan llarg sense escola a l’estiu «està molt lligat a les societats rurals, quan els nens ajudaven els pares al camp. No obstant, amb la implantació de la societat industrial, aquesta organització no s’ha adequat al nou ritme social, segurament perquè sempre que s’ha abordat el tema ha estat més fàcil obtenir un consens en la crítica que formular una solució».Encara que no són tan habituals en altres països de la Unió Europea i fins i tot alguns experts critiquen que poden trencar la dinàmica acadèmica, la presència de diversos «dies festius singulars» afavoreix que a professors i alumnes se’ls faci més curt el primer trimestre. El segon, malgrat no ser el més llarg, resulta inacabable, raó per la qual els pedagogs entenen l’aturada de la setmana blanca.L’eliminació de la jornada intensiva del mes de juny genera més desavinences. Tant Luri com també Joaquim Prats, president del Consell d’Avaluació Educativa de Catalunya (aquest últim, en declaracions que ja va defensar a l’octubre, quan hi havia visos que l’horari intensiu es mantingués), rebutgen l’argument que la calor impedeix celebrar classes correctament a la tarda. El primer diu que les escoles concertades segueixen el mateix horari tot l’any sense problemes. El segon afegeix que l’estructura intensiva implica que hi hagi «massa hores lectives seguides». Altres experts posen més èmfasi en l’autonomia dels centres, a reclamar que sigui cada escola la que pugui decidir si fa una cosa o l’altra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada