diumenge, 13 de desembre del 2009

Coed 4-12-09

Descripció
El dia 30 van començar les exposicions sobre el territori. El dilluns van exposar davant la classe l’exposició del territori els meus companys següents:
Mar Gascó i Núria Maldonado: La Festa Major de Premià de MarEva Ladevesa i Lorena Padilla: Montcada i ReixacPere Mussoll i Àngel Carillo: La Cerdanya: Activitats turístiquesPaula Antonell i Sara García: Mataró - Argentona
Pel que fa al divendres, vam començar amb les recitacions i seguidament vam continuar amb els debats. Cada vegada que passa més el temps el nivell dels debats i de les recitacions va augmentant.
Reflexió
Pel que fa a les exposicions del territori les trobo molt interessants, tal com he dit en anteriors entrades.
Els debats han estat molt interessats. El primer debat tractava sobre l’escolarització obligatòria fins als 18 anys i el segon debat ha tractat el tema de l’ introducció dels ordinadors en les aules. Hauria de esmentar, que al tindre més temps per realitzar els debats, s’ha pogut observar com les presentacions han estat mes ben el·laborades que els grups anteriors.
Aprofundiment
Per aprofundir he ficat un article periodístic que tracte el tema de l’informàtica en les aules.

Les aules esperen l'NB-200 de Toshiba

L'ordinador portàtil escollit per als estudiants catalans, el Toshiba NB-200, aprofundeix en el concepte d'ultraportàtil robust, amb bona pantalla, prestacions suficients i gran autonomia. La personalització de l'ús de la informàtica a les aules permet aventurar que els estudiants podran desenvolupar els seus coneixements informàtics més que en el passat, cosa que obligarà els professors a posar-se les piles en matèria de tecnologia per no veure's avantatjats pels seus deixebles. L'NB-200 integra un processador Intel Atom N-270 a 1,6 GHz, l'habitual en aquest tipus d'equips, que busquen més lleugeresa que prestacions pures. Per 150 euros no existeix en el mercat espanyol cap producte comparable i menys amb la garantia de solidesa aparellada habitualment a Toshiba.El professorat té davant seu un verdader repte. Molts dels alumnes estaran especialment preparats per utilitzar aquesta eina, molt més potent del que es pugui pensar, gairebé equiparable a un ordinador convencional però sense capacitats multitasca. Queda saber què diran la resta de fabricants davant a saturació d'un mercat, el dels miniportàtils, que s'ha mostrat com el més dinàmic dels últims anys. L'única sortida dels competidors serà elevar les prestacions dels equips, amb un augment de la memòria RAM a dos o quatre gigues de sèrie, i la introducció de nous processadors més ràpids, cosa que ja està succeint. Però tot plegat sense superar la barrera dels 350 euros. No obstant, la funcionalitat obtinguda pels actuals equips de fins a 250 euros ja és suficient per a l'ús que se'ls dóna. A 150 euros, no hi ha res de comparable al Toshiba dels col·les.El repte del professoratEl model destinat als estudiants catalans disposarà d'una memòria d'un giga, una pantalla de 10,1 polzades (1.024x600) i un disc dur de 120 Gb, a 5.400 rpm. Un dels elements més destacables del model és la bateria de sis cel·les, amb una autonomia de més de vuit hores. Aquest portàtil està pensat especialment per a la connexió a internet via wi-fi i amb el seu pes de només 1,3 quilograms s'adapta perfectament a l'ús previst a les aules i el transport diari a casa.Respecte a la connectivitat, l'NB-200 posseeix només el que és absolutament necessari; ports USB 2.0, connexions d'àudio per a un micròfon i altaveus, i interfícies de xarxa (LAN) i WLAN (wi-fi). El lector de targetes suporta targetes SD de fins a 16 GB i targetes multimèdia de fins a 2 GB. A més disposa d'una webcam de 0,3 MP en el marc superior de la pantalla, útil per realitzar videoconferències.ProgramesToshiba ha adaptat els equips per a l'ús a les aules especialment a través del software. Principalment per l'adopció d'una arrencada dual per a Windows XP i Linkat (linux), que ha deixat de costat el problemàtic Windows Vista. També ha previst un sistema de restauració ràpida dels programes instal·lats. Aquesta eina permetrà al professor i als alumnes deixar l'ordinador tal com surt de fàbrica després de l'ús continuat i les connexions a internet que solen ser un llast per al rendiment de la màquina. Un programa de monitorització específic permetrà al professorat supervisar l'ús que fan els alumnes de l'ordinador, com per exemple espiar les pàgines web visitades o detectar usos fora del normal o instal·lació de programes no permesos. Respecte als programes d'ofimàtica, es recorre a la suitte Open Office de Linux i Office si s'utilitza Windows. També s'ha assegurat que s'implementarà un dispositiu antirobatori per inutilitzar l'aparell a distància en aquest cas.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada