Descripció
Tal com va passar l’anterior divendres vam començar la classe de divendres passat am la recitació de 15 poemes per part dels meus companys. I a la segona part de la classe vam començar el debat que en aquest cas va ser el del meu equip. Només vam poder fer el nostre debat ja que no donava temps a realitzar l’altre debat.
Reflexió
En aquest cas, em centraré en el debat. Si he de ser sincer, crec que els nervis hem van traïcionar, a l’hora de posar en públic els meus arguments en contra de l’escola privada, ja que no vaig poder expressar-me tal com volia, tot i que ho portava molt preparat.
Aprofundiment:
Per acabar utilitzaré un resum envers el manual de debats de la lliga universitaria.
Segons el manual sobre la lliga de debat universitari on explica l'equip del debat, el procés d'investigació, el plantejament del debat i la oratòria.Cada grup està format per 5 persones:-2 investigadors-2 oradors-1 suplent.A cada equip hi ha un capità que és la persona que actua com a portaveu de l'equip i com a intermediari en l'organització.Pel que fa als oradors han de tenir les següents característiques: facilitat de comunicació i de paraula, espontaneïtat i capacitat d'improvisació, fort autocontrol per controlar els nervis i per últim carisma.I els investigadors han de: tenir paciència, capacitat d'abstracció, capacitat de síntesis i ordre.Una vegada s'ha plantejat el tema del debat, comença el procés d'investigació que consisteix a obtenir la informació. S'ha de tenir en compte els coneixements previs sobre el tema, la informació ha de ser tant qualitativa com quantitativa, les fonts de consulta i és important fer una divisió del treball.Una vegada s'ha obtingut tota la informació cal una selecció, anàlisis i síntesis de tota la informació obtinguda. A més a més cal una bona organització, cal estructurar-la amb dos objectius: facilitar el tractament durant la preparació del debat i permetre la consulta de dades durant el debat. Una bona manera d'organitzar és amb la realització de fitxes.Pel que fa a el plantejament del debat, cada equip defensarà una posició oposada. Les idees s'han d'estructurar amb els punts principals, les idees subordinades i les anotacions (fitxes que aporta cada equip).El debat consta de tres parts:-L'exposició inicial: Cada equip exposarà la seua perspectiva respecte la qüestió de debat, establint les línies generals de la seva argumentació.-Les refutacions: És el moment de portar a terme l’intercanvi de rèpliques i contrarèpliques entre ambdós equips.-Les conclusions:Es tracta de la darrera intervenció i en moltes ocasions és el torn en què es decideix elresultat del debat.Per poder fer un bon discurs s'han de tenir en compte les següents característiques:- Agilitat: amb frases curtes perquè són més fàcils de pronunciar i entonar i sobretot de recordar per part del públic.- Missatges concrets, rellevants i sense ambigüitats.- Adequació: a l'audiència, al lloc on es fa, el temps i a les característiques de cada orador.- Correcció semàntica, morfològica i sintàctica.- Flexibilitat: el text ha d'estar preparat, però s'ha de tenir una certa flexibilitat respecte el text.
14-12-2009 - 18-12-2009
Fa 14 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada