diumenge, 1 de novembre del 2009

Llengüatge

La classe de divendres passat va començar amb la lectura d’una poesia per part del company David Cortés. Seguidament vam lliurar el treball: Com parlar bé en públic de Joana Rubio i Francesc Puigpelat.
A continuació la Lluïsa ens va resoldre el dubte sorgit en una sessió anterior, i d’aquesta manera ens va explicar la diferència entre rondalla i conte. Així dons definim conte com una narració, generalment breu, d’un fet o d’una sèrie de fets reals, llegendaris o ficticis, amb la intenció d’entretenir, divertir, moralitzar, etc. I definim rondalla com una narració breu de caràcter fantàstic, llegendari o amb elements reals, destinada especialment a l’entreteniment dels infants. Totes dos tenen el principal objectiu d’entretenir.

A continuació vam llegir l’article d’albert om, “ Coses meves” el qual tenia un to humorístic ja que parlava de llegendes urbanes falses sobre el bullich. Finalment vam realitzar la lectura del text de Jesús Tusón : Lingüística, es tractava de fer una lectura individual seleccionant les idees més importants..

Reflexió:
Havent llegit el text de Jesús Tusón, ens podem adonar compte de l’importancia que tenen les llengües i el llenguatge. El llenguatge es relaciona amb l’organització de l’entorn, la memòria i l’auto expressió el llenguatge ajuda a la formació de la persona i al seu desenvolupament. Així doncs aquesta sessió m’ha servit per saber més sobre la llengua en general, gracies a al dossier que ens va donar. Ja que ens explica les diferents maneres de fer la definició sobre la llengua. I haver entès la diferencia que hi havia entre una rondalla i un conte, ja que sovint la gent les confon.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada