diumenge, 25 d’octubre del 2009

Reflexió classe

L’activitat realitzada a classe el divendres passat, va concistir en veure un vídeo de la final de la lliga de debats entre la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra. El tema que es tractava era el sistema d'habitatge de lasocietat actual, la UB feia els arguments a favor mentre que la UPF es posicionava en contra de l’habitatge.
Reflexió:
Pel que fa al debat que s'ha de realitzar a classe dintre d'unes setmanes, ha estat una activitat idonia ja que contribuirà a tenir clar tans aspectes d’estructura dels debats com aspectes formals, en aquest apartat és important la pronúncia clara i correcta, la velocitat, les pauses, entre d’altres. Pel que fa a l’estructura s’ha de tenir clar quins són els torns dels que disposen els dos equips i quin és el temps que tenen per fer les seves argumentacions.

Aprofundiment:
Aquesta informació l'he extreta de la web: http://www.vives.org/lligadedebat/, en la qual podem trobar l'informació sobre el funcionament de la Lliga del Debat Universitari.
Què és la Lliga de Debat Universitari?
Una competició en la qual, durant quatre dies, diferents equips d'estudiants universitaris dels paisos catalans debaten sobre un tema polèmic i d'actualitat.
Els equips han d'estar formats per un màxim de 5 persones –dos oradors, dos documentalistes, i un reserva– a més d'un capità.
Com es desenvolupa la Lliga?
Un mes abans del començament es fa públic el tema del debat. Els equips no coneixen quina posició han de defensar, si a favor o en contra, fins a uns minuts abans de començar cada enfrontament, moment en que un equip de jutges decideix quina argumentació s'ha realitzat amb el màxim rigor i de la forma més convincent possible.
Bases, reglament, manual de participació i sistema de competició

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada